Jeugdsportfonds

Jeugdsportfonds

Het Jeugdsportfonds Heusden, dat deel uitmaakt van het Jeugdsportfonds Brabant, heeft als doel Heusdense kinderen van ouders die het niet zo breed hebben de kans te geven lid te worden van een sportvereniging. Kinderen van 4 tot en met 17 jaar die in de gemeente Heusden wonen en die een HeusdenPas hebben en/of in een schuldsaneringstraject zitten, komen in aanmerking voor het Jeugdsportfonds. Voor maximaal 225 euro kan het fonds een kind een jaar lang laten sporten. Het gaat om de contributie plus eventueel sportschoenen, judopak, zwempak, keeperhandschoenen, hockeystick of andere attributen.

Denkt u dat u (ook al voldoet u niet aan bovenstaande criteria) toch door een specifieke situatie (u heeft bijvoorbeeld alleen studiefinanciering en moet daar van rond zien te komen) in aanmerking komt voor het Jeugdsportfonds, neem dan ten alle tijde contact met ons op om te kijken of we middels maatwerk uw kind toch aan een lidmaatschap bij een vereniging kunnen helpen.

Een aanvraag voor het jeugdsportfonds kan alleen maar verricht worden door zogenaamde intermediairs. De buurtsportcoaches van Stichting de Schroef vervullen deze functie binnen de gemeente Heusden.

Sinds 1 mei 2015 vergoedt Jeugdsportfonds Brabant geen dans-, zwem- en scoutinglessen meer. Voor deze beweegvormen kunt u voortaan terecht bij Stichting Leergeld Heusden. Aanvragen voor zwemmen als recreatie- en wedstrijdsport (denk aan waterpolo, snorkelen en wedstrijdzwemmen) worden nog wel steeds door het Jeugdsportfonds Brabant in behandeling genomen.

Woont u in Drunen/Elshout, neem dan contact op met Babette van den Hout voor een aanvraag en/of meer informatie.

Woont u in Nieuwkuijk/Haarsteeg/Vlijmen, neem dan contact op met Debby Beeloo.

Woont u in Heusden/Oudheusden of één van de andere Heusdense kernen, neem dan contact op met Sebastiaan Verweijen.

Voor meer informatie kunt u ook de brochure lezen.

Wanneer een kind gebruik maakt van het Jeugdsportfonds Heusden vervalt de 150 euro die gedeclareerd mag worden met de HeusdenPas. De 50 procent korting die je met de HeusdenPas bij diverse organisaties kunt krijgen, blijft wel geldig.

Terug naar het totaaloverzicht kinderen, klik hier.
Terug naar het totaaloverzicht jongeren, klik hier.
Terug naar het totaaloverzicht gezinnen met laag inkomen, klik hier.
Terug naar het totaaloverzicht sportverenigingen, klik hier.

Nationale Sportweek
9 t/m 17 september 2017

Klik op onderstaand logo voor alle activiteiten!

logo nsw 400x400

doe een gift