Vitaliteit op de werkvloer

Vitaliteit op de werkvloer

Vitale organisaties zijn aantrekkelijke werkgevers: men werkt er met plezier, past zich gemakkelijk aan veranderingen aan en is actief betrokken bij het werk en collega's. Een vitaliteitsprogramma draagt bij aan een vitale werkomgeving en een verbeterde leefstijl bij werknemers. Tevens draagt het bij aan de duurzame inzetbaarheid van uw werknemers.

De voordelen van vitaliteitsprogramma's op het werk zijn onder andere:

• Betere teamspirit en werksfeer
  • Gezondere en fittere werknemers (fysiek en mentaal)
  • Verbetert het imago van uw onderneming
  • Minder verzuimkosten
  • Betere productiviteit
  • Door het aanbieden van bedrijfssport wordt uw organisatie geassocieerd met sport/gezondheid en daarmee ook met Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen

Een vitaliteitsprogramma bestaat uit activiteiten op het gebied van bewegen, voeding en mentale gezondheid. Het programma kan indien gewenst aangevuld worden met andere thema's zoals ergonomisch werken, medisch onderzoek of ontspanning. Activiteiten kunnen in verschillende vormen worden aangeboden: eenmalige clinic/workshop, een cursus, een challenge of een interne/externe bedrijfscompetitie. Deelname aan activiteiten is altijd vrijblijvend voor werknemers.

Hoe werkt het?
Stichting de Schroef zorgt voor de ontwikkeling, coördinatie en implementatie van een vitaliteitsprogramma voor uw organisatie. We starten met het onderzoeken en inventariseren van de wensen en behoeften bij werknemers middels een vragenlijst. Ook het huidige sport- en beweeggedrag en de gezondheid van uw werknemers wordt in kaart gebracht. Het resultaat van deze enquête is ons uitgangspunt voor het vervolg. Op basis hiervan stellen wij, in overleg met u, een vitaliteitsprogramma samen. Sport- en zorgprofessionals uit de omgeving zijn verantwoordelijk voor het uitvoeren van de activiteiten. Het contact met deze professionals verloopt via Stichting de Schroef.

Heeft u zelf ideeën over het programma, neem dan contact met ons op. Samen met onze partners is van alles mogelijk!

Contact
Wilt u een vitaliteitsprogramma aanbieden binnen uw organisatie? Wij komen graag langs voor een vrijblijvend gesprek om de mogelijkheden te bespreken. Neem contact op met Debby Beeloo via debby.beeloo@stichtingdeschroef.nl of bel naar 06-30036503.

Nationale Sportweek
9 t/m 17 september 2017

Klik op onderstaand logo voor alle activiteiten!

logo nsw 400x400

doe een gift