Week van de dementie

Locatie: Vlijmen en Drunen

Week van de dementie

Wat
Stichting de Schroef biedt in samenwerking met Contour de Twern en SOGH 3 activiteiten aan voor mensen met dementie in de gemeente Heusden. Bijzonder van de activiteiten is dat ook de mantelzorgers van harte welkom zijn om óf mee te doen met de activiteiten óf juist om hun ervaringen te delen met andere mantelzorgers. Tijdens de week gaan we wandelen, gymmen en doen we aan Nordic Walking.

De Wereldgezondheidsorganisatie van de Verenigde Naties heeft 21 september 2018 uitgeroepen tot Wereld Alzheimer Dag. Op deze dag wordt extra aandacht besteedt aan dementie. Stichting de Schroef organiseert in het kader hiervan samen met haar partners een week van de dementie.

Wie
Mensen met dementie en hun mantelzorgers. Lokale beweegaanbieder Nicolette Slot biedt wandelen en Nordic Walking aan. Daarnaast wordt er ook een gymactiviteit aangeboden. Inschrijven voor de activiteit is noodzakelijk. Meer info en ischrijven: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Waar
Het wandelen en het Nordic Walking wordt aangeboden in Drunen. Het gymmen wordt aangeboden in Vlijmen. De exacte locaties staan nog niet vast.

Wanneer
25 september 2018: Wandelen dementerenden plus mantelzorgers