Iedereen kan meedoen.

Mijn Leefstijl

In de gemeente Heusden heeft bijna de helft van de volwassenen overgewicht. Bij ouderen is dit percentage 65%. Dit is een hoger percentage dan in de regio en hoger dan het landelijke gemiddelde van 59%. Wij begrijpen als geen ander dat het lastig is om een gezonde leefstijl eigen te maken. Daarom willen wij samen met leefstijlcoaches uit de gemeente een duurzame leefstijlverandering realiseren.

Wat is Mijn Leefstijl?
Het programma ‘Mijn Leefstijl’ duurt 24 maanden. Het bestaat uit leefstijlcoaching en een beweegprogramma. Begeleiding is in handen van een leefstijlcoach en een buurtsportcoach. Leefstijlcoaching bestaat uit vier individuele gesprekken en acht groepsbijeenkomsten per jaar. Thema’s die aan bod komen zijn bewegen, voeding, slapen, ontspanning, stress, energie- en timemanagement. Het beweegprogramma duurt drie maanden. Dit is een laagdrempelig, gevarieerd beweegprogramma in een kleine groep, onder begeleiding van een deskundige trainer. Coördinatie van het beweegprogramma ligt in handen van Stichting de Schroef.

Voor wie is Mijn Leefstijl
Voorwaarden om in aanmerking te komen voor deelname zijn:
– BMI ≥ 30
– BMI ≥ 25 met aanwezigheid van één of meerdere gewichtsgerelateerde risicofactoren: hart- en vaatziekten, Diabetes Mellitus Type 2, slaapapneu of artrose.

Body Mass Index (BMI) is een index die de verhouding tussen lengte en gewicht bij een persoon weergeeft. De BMI wordt veel gebruikt om een indicatie te krijgen of er sprake is van overgewicht of ondergewicht.

Kosten
Het onderdeel leefstijlcoaching wordt volledig vergoed vanuit de basiszorgverzekering en heeft geen invloed op het eigen risico.
Het beweegprogramma kost € 25,00 per maand voor een periode van drie maanden. Mensen met een HeusdenPas betalen de helft van de kosten. Is deelname vanwege deze eigen bijdrage niet mogelijk? Dan neem contact met ons op, zodat wij samen een passende oplossing kunnen bedenken.

U bent nu slechts één stap verwijderd van een gezonde leefstijl.

Uw keuze om deel te nemen is geheel vrijwillig. Als u meedoet, geldt dat voor alle onderdelen van het leefstijlprogramma. Met uw deelname levert u een belangrijke bijdrage aan uw eigen gezondheid. Daarbij zijn de coaches getraind om je door lastige momenten heen te helpen en samen successen te vieren.
Tijdens het intakegesprek vertelt de leefstijlcoach u meer over het verloop van het programma. Neem contact op voor het maken van een afspraak.

Contactgegevens leefstijlcoach

Nicolette Slot