TALENTED

Cheque Rabobank de Langstraat geeft boost aan start Heusdens Talent project

Op dinsdag 28 januari heeft Leo Swaans namens het Stimuleringsfonds van Rabobank De Langstraat een cheque van € 10.435,- uitgereikt aan Stichting de Schroef.
Deze financiële bijdrage is voor het project ‘TALENTED; van talent vinden naar binden’. Het unieke van dit project is dat binnen de eigen vereniging een talentontwikkelingsprogramma wordt gestart voor jeugdleden (14-18 jaar). Met als doel meer en beter opgeleide vrijwilligers. De jongeren gaan onder begeleiding van experts en buddy’s hun vereniging versterken en bepalen zelf welke talenten ze willen ontwikkelen door te kiezen uit een “menukaart”. Het project loopt van januari tot en met december 2020.

De uitreiking van cheque vormde meteen het startschot van het project TALENTED. Op dit moment zijn er zes sportverenigingen uit de gemeente Heusden uitvoerend betrokken. De projectleiding is in handen van Stichting de Schroef. Naast de projectleden van de deelnemende verenigingen; hockeyverenigingen MHCD en VMHC, volleybalvereniging VV Minerva, handbalverenigingen HV Avanti en SC Elshout en zwemvereniging AquAmigos kent het project ook ambassadeurs. Dat zijn jongeren die onder andere meedenken over de inhoud van het talentontwikkelingsprogramma. Taco Ploegmakers (ambassadeur MHCD): “Het zou dom zijn om een project voor jongeren alleen door volwassenen op te laten zetten. Jongeren weten wat ze leuk vinden en begrijpen hun leeftijdsgenoten beter”.

Paulien Kok (Stichting de Schroef): “Het leuke van het project is dat de deelnemers zelf kunnen kiezen uit een uitgebreide menukaart met workshops, opleidingen en snuffelstages. Denk hierbij aan trainersopleidingen, eventtrainingen en workshops op het gebied van sponsoring en communicatie.

Babette van den Hout (Stichting de Schroef) vervolgt: “Wij zijn ontzettend blij met deze bijdrage uit het Stimuleringsfonds. Hiermee hebben we de boost gekregen om dit innovatieve project te starten”. Het project wordt tevens gefinancierd door de Gemeente Heusden, Stichting de Schroef, de zes verenigingen en het DELA fonds. “Maar we zijn nog op zoek naar bedrijven die ons project mee willen financieren, maar ook met hun expertise de jongeren willen helpen.”

Voor meer informatie over dit project ga naar TALENTED