Op de foto: buurtsportcoach Lian van de Veerdonk met Mariëlle, één van de initiatiefneemsters van de Vlijmense Wandelbende.

Al meer dan een jaar hebben we te maken met de gevolgen van de Corona-pandemie in onze buurt. Gelukkig zien we vele initiatieven tot stand komen om onze maatschappij draaiende te houden. Zo ook op het gebied van bewegen. Eén van de beweegvormen die flink aan populariteit heeft gewonnen is het ‘traditionele’ wandelen. Zeker met het mooie lenteweer op komst zullen velen weer de wandelschoenen aantrekken en eropuit gaan.

Als buurtsportcoach Inclusief Bewegen begeleid ik mensen uit de gemeente Heusden naar passend beweegaanbod. Zo kwam ik een tijdje geleden in gesprek met twee inwoners uit Vlijmen die graag meer wilden gaan wandelen. Daarbij vonden zij beiden het sociale aspect erg belangrijk. Enige probleem: er was geen wandelgroep te vinden in Vlijmen. En dat terwijl deze sport zo veel beoefend wordt!

Maar… met de gedachte van ‘wat niet is, kan nog komen’ ben ik met deze twee inwoners aan de slag gegaan. We troffen voorbereidingen voor de opstart van de ‘Vlijmense Wandelbende’.

Na een eenmalige oproep hebben we direct een mooi groepje weten samen te stellen. Uiteraard zullen deze wandelaars pas in groepsverband gaan starten zodra de maatregelen het weer toelaten. Toch stopt onze ambitie hier niet: we willen iedereen de mogelijkheid geven om gezellig te wandelen bij de Vlijmense Wandelbende!

Dus:
– vind je het leuk om te wandelen?
– heb je behoefte aan (meer) sociale contacten?
– of wil je door wandelen jouw gezondheid een extra boost geven?

Check dan de informatie hieronder!

DE VLIJMENSE WANDELBENDE

• Voor wie?
    Voor mensen van middelbare leeftijd (vanaf +/- 35 jaar).

Ook mensen met een chronische aandoening en/of andere beperking zijn welkom.
    Maximaal 8 personen in één groep.
  • Wat gaan we doen?
    Een uurtje lekker wandelen (+/- 5 km/uur) in en rondom Vlijmen.

Diverse routes worden afgewisseld, altijd met een startpunt in Vlijmen.
  • Wanneer gaan we dat doen?
    We starten met een wandelgroep op dinsdagochtend om 10.00 uur.
    Update: inmiddels hebben we diverse groepen, op meerdere momenten in de week.
  • Wat zijn de kosten?
    Er zijn geen kosten verbonden aan deelname!

Wel wordt verwacht dat deelnemers structureel aansluiten.
  • Wil je meer weten of je aanmelden?
    Neem dan contact op met buurtsportcoach Lian van de Veerdonk:

lian.vandeveerdonk@stichtingdeschroef.nl