buurtsport meiden
voor meiden van groep 7 en 8

Wil je graag meedoen met buurtsport en wil jij ook meedenken met wat we gaan doen? Wil je meer met andere meisjes spelen? Kom dan naar Buurtsport Meiden. En denk mee welke toffe activiteiten niet mogen ontbreken.

Paulien, Angel (Citytrainer)

Voor meiden

Wil jij ook meedoen met buurtsport? Kom gezellig langs! Deelname is gratis en je hoeft je niet aan te melden. Maar dat mag natuurlijk wel. Heb je nog vragen aan buurtsportcoach Paulien? Laat het haar weten. Je kan bellen/appen of vul het formulier in.

Voor sponsoren

Vind je Buurtsport Meiden een mooi initiatief en wil ons hierin (financieel) ondersteunen? Neem dan contact op voor de mogelijkheden.

Buurtsportcoach

Paulien: 06-13112158

Waarom buurtsport meiden?

Uit onderzoek blijkt dat meiden vaak andere behoeften hebben dan jongens tijdens het sporten en bewegen. Voor veel meiden, met name met niet-westerse achtergrond, is dat een drempel om bijvoorbeeld mee te doen met Buurtsport. Ook blijkt dat ze minder vaak voldoen aan de beweegrichtlijnen dan jongens. De wekelijkse sportdeelname door meiden en jongens is in de leeftijd 4-12 jaar gelijk, maar in de leeftijd 12-18 jaar is de wekelijkse sportdeelname van meiden lager. Om ook hen in de wijk te bereiken met sportaanbod is Stichting de Schroef gestart met het programma ‘Buurtsport Meiden’, specifiek voor groep 7 en 8 (10-13 jaar). We willen door deze doelgroep nu te betrekken een positief effect hebben op latere leeftijd.

"Drumtastic was echt heel leuk. Er waren verschillende oefeningen en het was echt iets heel anders dan normaal."

– deelnemer workshop Drumtastic.

Buurtsport Meiden organiseert samen met meiden uit groep 7 en 8 wekelijks leuke sport- spelactiviteiten en workshops met sociale thema’s. De leden zijn zelf actief betrokken bij het aanbod. Op deze manier ontwikkelen zij hun talenten en blijven ze betrokken in de wijk.

Programma

De activiteiten zijn erg afwisselend. Van kickboksen en Drumtastic tot workshops nagellakken en social media.

Tezamen: Met en voor de wijk

Stichting de Schroef werkt voor Buurtsport Meiden samen met jongerenwerk van Bijeen en RKBS De Duinsprong. Wij worden ondersteund door Kern met Pit.

Deelname is gratis

We vinden het belangrijk dat iedereen kan meedoen. Daarom is deelname aan dit programma geheel gratis.

Wat wordt de volgende?

Heb je een idee voor een activiteit of thema? Laat het ons weten. Jouw mening telt!