buurtsport meiden
voor meiden van groep 7 en 8

Wil je graag meedoen met buurtsport en wil jij ook meedenken met wat we gaan doen? Bijvoorbeeld kickboksen, cartoontekenen, dansen, knotshockey, voetbal etc. Wil je meer met andere meisjes spelen? Kom dan naar Buurtsport Meiden. En denk mee welke toffe activiteiten niet mogen ontbreken.

Maandag 14:45-15:45 Sporthal De Kubus in OudHeusden

Vrijdag 14:45-15:45 Schoolplein De Duinsprong in Drunen

Meedoen?

Wil jij ook meedoen met buurtsport? Kom gezellig langs! Deelname is gratis en je mag zelf weten wanneer je meedoet. De eerste keer wel graag even aanmelden bij Buurtsportcoach Paulien via een appje of telefoontje: 06-13112158

Voor meiden

Wil jij ook meedoen met buurtsport? Kom gezellig langs! Deelname is gratis en je mag zelf weten wanneer je meedoet. De eerste keer wel graag even aanmelden bij Buurtsportcoach Paulien via een appje of telefoontje. Heb je nog vragen aan buurtsportcoach Paulien? Laat het haar weten. Je kan bellen/appen of vul het formulier in.

Voor sponsoren

Vind je Buurtsport Meiden een mooi initiatief en wil ons hierin (financieel) ondersteunen? Neem dan contact op voor de mogelijkheden.

Buurtsportcoach

Paulien: 06-13112158

paulien.kok@stichtingdeschroef.nl

Waarom buurtsport meiden?

Uit onderzoek blijkt dat meisjes vaak andere behoeften hebben dan jongens tijdens het sporten en bewegen. Voor veel meisjes, met name met niet-westerse achtergrond, is dat een drempel om bijvoorbeeld mee te doen met Buurtsport. Ook blijkt dat meisjes minder vaak voldoen aan de beweegrichtlijnen dan jongens. De wekelijkse sportdeelname door meisjes en jongens is in de leeftijd 4-12 jaar gelijk, maar in de leeftijd 12-18 jaar is de wekelijkse sportdeelname van meisjes lager. Om ook hen in de wijk te bereiken met sportaanbod is Stichting de Schroef gestart met het programma ‘Buurtsport Meiden’, specifiek voor groep 7 en 8. We willen door deze doelgroep nu te betrekken een positief effect hebben op latere leeftijd.

"Drumtastic was echt heel leuk. Er waren verschillende oefeningen en het was echt iets heel anders dan normaal."

– deelnemer workshop Drumtastic.

Buurtsport Meiden organiseert samen met meiden uit groep 7 en 8 wekelijks leuke sport- spelactiviteiten en workshops met sociale thema’s. De meisjes zijn zelf actief betrokken bij het aanbod. Op deze manier ontwikkelen zij hun talenten, krijgen ze meer zelfvertrouwen en blijven ze betrokken in de wijk.

Programma

De activiteiten zijn erg afwisselend. Van kickboksen en Drumtastic tot workshops nagellakken en social media.

Tezamen: Met en voor de wijk

Stichting de Schroef werkt voor Buurtsport Meiden samen met jongerenwerk van Bijeen en RKBS De Duinsprong. Wij worden ondersteund door Kern met Pit en het DELA Fonds.

Deelname is gratis

We vinden het belangrijk dat iedereen kan meedoen. Daarom is deelname aan dit programma geheel gratis.

Wat wordt de volgende?

Heb je een idee voor een activiteit of thema? Laat het ons weten. Jouw mening telt!