Buurtsport Meiden

“Buurtsport Meiden” organiseert samen met meisjes uit groep 7 en 8 wekelijks leuke sport- spelactiviteiten en workshops met sociale thema’s (bijvoorbeeld  social media). De meisjes zijn zelf actief betrokken bij het aanbod. Op deze manier ontwikkelen deze meisjes hun talenten en blijven ze betrokken in de wijk.

Uit onderzoek blijkt dat meisjes vaak andere behoeften hebben dan jongens tijdens het sporten en bewegen. Voor veel meisjes, met name met niet-westerse achtergrond, is dat een drempel om bijvoorbeeld mee te doen met Buurtsport. Ook blijkt dat meisjes minder vaak voldoen aan de beweegrichtlijnen dan jongens. De wekelijkse sportdeelname door meisjes en jongens is in de leeftijd 4-12 jaar gelijk; in de leeftijd 12-18 jaar is de wekelijkse sportdeelname van meisjes lager. Om meisjes ook in de wijk te bereiken met beweegaanbod is Stichting de Schroef Buurtsport Meiden gestart specifiek voor meisjes van groep 7 en 8 (10-13 jaar). We willen door deze doelgroep nu te betrekken effect hebben op latere leeftijd.

Samen met deze meisjes, citytrainers en buurtsportcoaches gaan we een sport- en spelprogramma opzetten dat voldoet aan hun wensen. Stichting de Schroef werkt hierbij samen met jongerenwerk van Bijeen en basisschool De Duinsprong.

Buurtsport meiden is op vrijdag van 14:45-15:45 uur op de speelplaats van KBS de Duinsprong in Drunen. In deze coronatijd wel even aanmelden bij Buurtsportcoach Paulien.

Meer informatie over of aanmelden voor Buurtsport Meiden? Neem dan contact op met Paulien Kok 13112158 of via paulien.kok@stichtingdeschroef.nl