citytrainers Junior
sportieve en betrokken jongens en meisjes

Als Citytrainer Junior vind je het leuk om sport- en spelactiviteiten te organiseren. Tijdens de cursus leren de Juniors presenteren, speluitleg geven en een activiteit begeleiden.

Cursusleiders Citytrainers

Coen, Paulien

Citytrainer Junior worden

Wil je deelnemen aan de cursus Citytrainers Junior? Meld je dan hier aan. Zorg wel dat je toestemming hebt van een ouder/verzorger. De buurtsportcoaches mag je ook altijd bellen of appen.

Voor organisaties

Vind je Citytrainers Junior een mooi initiatief en wil ons hierin (financieel) ondersteunen? Of wil je ook Citytrainers Junior bij jou op school aanbieden? Neem dan contact op voor de mogelijkheden.

buurtsportcoach

Paulien: 06-13112158

Coen: 06-57337289

waarom Citytrainer Junior?

Stichting de Schroef onderschrijft het belang van een gezonde leefstijl. Buitenspelen en spelen op het schoolplein zijn daar een belangrijk onderdeel van. Daarnaast hebben we gemerkt dat er behoefte is aan een cursus voor de leeftijdsgroep onder de Citytrainers. Ook deze cursus bestaat voor een deel uit theorielessen. Naast de theorie oefenen de Juniors ook in de praktijk door elkaar en andere leerlingen van school les te geven.

"Het programma Citytrainer Junior draagt bij aan een bepaalde sfeer op school door de houding die de Citytrainers Junior uitdragen en wat ze organiseren.”

– Kindcentrum De Vlechter

Citytrainer junior worden?

Op dit moment wordt de cursus Citytrainers Junior aangeboden op Kindcentrum De Vlechter. Leerlingen van groep 7 en 8 die het leuk vinden om sport- en spelactiviteiten op school te organiseren kunnen zich aanmelden.

.

Wat leer je tijdens de cursus?

Tijdens de cursus komen er diverse onderwerpen aan bod. Denk aan speluitleg, presenteren en een activiteit aanpassen op de behoefte van de deelnemers.

Na de cursus

Na afronding van de cursus mag je al je toffe ideeën gaan uitvoeren, samen met de andere Citytrainers en buurtsportcoaches van Stichting de Schroef. Wil je meer leren, dan kun je de “grote” cursus Citytrainers volgen.

Wat doe je in de praktijk?

Citytrainers Junior organiseren sport- en spelactiviteiten op school tijdens de gymles, de pauze, of na schooltijd. Ze helpen mee tijdens de Nationale Buitenspeeldag of bij sportdagen.

Aanmelden of meer informatie?

Wil je je aanmelden of heb je nog vragen? Neem dan contact op met cursusleider Paulien Kok.