citytrainers
sportieve en betrokken jongeren

Als Citytrainer doe je graag iets voor je buurt, school of vereniging. Tijdens de cursus leer je evenementen en activiteiten zelfstandig te organiseren en begeleiden. Jij weet als geen ander waar er behoefte aan is, wat vernieuwend en uitdagend is en hoe je jongeren in beweging krijgt.

Cursusleider Citytrainers

Coen

Citytrainer worden?

Wil je deelnemen aan de cursus Citytrainers of heb je vragen hierover? Gebruik de aanmeldknop. Uiteraard kun je ook terecht bij de buurtsportcoach voor vragen of opmerkingen. Je kunt bellen of appen.

Voor organisaties

Vind je Citytrainers een mooi initiatief en wil ons hierin (financieel) ondersteunen? Of ben je een organisatie of vereniging en zie je dat Citytrainers een toegevoegde waarde voor je organisatie zijn? Neem dan contact op voor de mogelijkheden.

buurtsportcoach

Coen: 06- 57337289

Hoe werkt het?

Wij helpen jou alles uit je talent te halen. Tijdens de cursus Citytrainers wisselen theorie en praktijk elkaar af. Je neemt deel aan 7 bijeenkomsten van ongeveer 3 uur. Saaie theorie? Think again! Tijdens deze theorielessen gaan we al actief aan de slag. Heb je je theoriegedeelte succesvol afgerond? Dan krijg je een Bewijs van Deelname. Daarna ga je 15 uur “stage” lopen bij een organisatie naar keuze. Bij een sportvereniging, een toneelclub, welzijnsorganisatie, of je gaat bijvoorbeeld buurtsportactiviteiten organiseren. Heb je ook de praktijk succesvol afgerond, dan heb je het Certificaat en de titel Citytrainer verdiend.

"Door het organiseren van buurtsportactiviteiten ben ik in contact gekomen met zeer verlegen meisje. Volgens haar moeder is zij dankzij buurtsport veel vrolijker en zelfverzekerder. Super leuk dat ze nu heel betrokken is bij buurtsport en dat ik daar aan mag bijdragen."

– Citytrainer

Citytrainer worden?

Ben jij minimaal 14 jaar en wil je graag sportieve en/of culturele activiteiten organiseren? Schrijf je dan nu in voor de cursus. Na je inschrijving wordt je uitgenodigd voor een kennismakingsgesprek met de cursusleider. Samen bespreek je dan jouw wensen en talenten.

Wat leer je tijdens de cursus?

Tijdens de cursus komen er diverse onderwerpen aan bod. Denk aan presenteren, het organiseren van (sport)evenementen en activiteiten,  de opbouw van een training en conflicthantering.

Na de cursus

Na afronding van de cursus mag je al je toffe ideeën gaan uitvoeren. Samen met de andere Citytrainers en buurtsportcoaches van Stichting de Schroef

Wat doe je tijdens de stage?

Tijdens het praktijkgedeelte organiseer je zelfstandig buurtsportactiviteiten of geef je training bij een sportvereniging. Je wordt beoordeeld op de uitvoering van de activiteiten en je professionele uitstraling.

Aanmelden of meer informatie?

Wil je je aanmelden of heb je nog vragen? Neem dan contact op met cursusleider Coen van Gils.