De kracht van gamen en bewegen

De kracht van gamen en bewegen: Gaming event “Topsportmentaliteit”

Wist je dat gamen veel positieve effecten heeft? Bijvoorbeeld het ontwikkelen van vaardigheden zoals samenwerken, communicatie, probleemoplossend vermogen, geduld, ruimtelijk inzicht, oog handcoördinatie en creativiteit. Stichting de Schroef ziet kansen om gaming en interactief bewegen in te zetten bij de verschillende doelgroepen in de gemeente Heusden. Om deze kansen in kaart te brengen zijn zij samen met experts en partners een haalbaarheidsstudie gestart. In dit kader is er vrijdag 11 september 15:30-18:30 uur een gratis gaming event met als thema “Topsportmentaliteit” voor jongeren van 12-18 jaar.

Buurtsportcoach Paulien: “Wij gaan kijken hoe we gaming en interactief bewegen kunnen inzetten bij jongeren. Een aantal deelnemers van het TALENTED project hebben al een uitdagende workshop gaming en communicatie kunnen volgen. Deze werd gegeven door Sergio Meyer en Farlyson Dortalina van The Challenge Room.
Farlyson: “Sergio en ik hebben allebei een passie voor gamen en sporten en proberen een zo gebalanceerd mogelijk leven te leiden. Hierin staan talentontwikkeling -ontdekking, plezier, sociale interacties en gezondheid centraal. Tijdens het gaming event “Topsportmentaliteit” gaan we in op de verschillende vaardigheden die je moet ontwikkelen om te excelleren in gaming. Hierbij ligt tijdens dit event de focus op topsportmentaliteit. Daarbij zoomen we in op (sport)doelen, discipline en doorzettingsvermogen. Deze vaardigheden zijn breed in te zetten en kunnen je ook op weg helpen bij het beoefenen van je sport, je studie en het onderhouden van een gezond en sociaal leven. We gaan onszelf op deze dag fysiek en mentaal uitdagen en op een leuke manier ontwikkelen!
Buurtsportcoach Jos vervolgd: “Ik help Pepijn Ploegmakers met het organiseren van dit gaming event tijdens de Buurtsport op de vrijdagmiddag. Pepijn heeft een aanvraag gedaan bij “Ik ben geweldig”, van de nationale jeugdraad (NJR). De NJR begeleidt jongeren bij het organiseren van activiteiten die de jongere zelf graag wil organiseren. We gaan tevens kijken hoe we deze gaming activiteiten structureel kunnen inzetten bij de Buurtsport.
Voor alles in het leven wat de moeite waard is, heb je de juiste mentaliteit nodig. Professioneel gamen en topsport hebben veel met elkaar gemeen. Wil jij een voorsprong op de rest? Kom dan op vrijdag 11 september naar Sporthal de Dillenburcht en doe mee! Schrijf je wel nog eerst even in via de website van Stichting de Schroef: https://www.stichtingdeschroef.nl/3225-2/