Hunted Heusden!

Hunted: buiten jagen op criminelen met je mobieltje

“Dit is heel vet!” volgens Veronique Simons. Veronique is één van de jongeren van HeusdenPopUp die afgelopen zaterdag de outdoor game Hunted in Drunen heeft gespeeld. Deze carnavalsvakantie kan jij, in de leeftijd van 12 t/m 17 jaar, gratis outdoor gamen in de wijk! Een superspannend kat-en-muis spel tussen criminelen en hunters. Het spel was eerder al een succes in o.a. Den Bosch. De gemeente Heusden en Stichting de Schroef hebben het spel bij ‘Doe Nederland’ nu ook laten ontwikkelen voor de gemeente Heusden.

Paulien Kok (buurtsportcoach bij Stichting de Schroef): “Hunted is gebaseerd op het gelijknamige tv-programma. Ook hier zijn er hunters en criminelen. De deelnemers krijgen op hun mobiel de kaart van de wijk te zien met daarop kluizen, sieraden en politiebureaus. De criminelen moeten in de wijk kluizen en sieraden zoeken en op die manier punten verzamelen. Voor de jagers is het de bedoeling om de criminelen te vangen.” Het spel wordt binnen de geldende corona maatregelen gespeeld: voldoende afstand en kleine groepen. De jagers mogen de criminelen niet aanraken. Met een knop op hun telefoon kunnen ze de criminelen binnen vijftig meter vangen.

Het spel wordt gespeeld in drie wijken, Vlijmen, Drunen en Oudheusden op woensdag 17 februari van 16:00-18:00 uur. Buurtsportcoaches van Stichting de Schroef en jongerenwerkers van Bijeen begeleiden het spel. Startpunten zijn de Bibliotheek in Drunen,  ‘De Speelberg’ in Vlijmen en ‘Buurthuis de Schakel’ in Oudheusden. De beste spelers uit de drie wijken spelen op zaterdag 20 februari 16:00-18:00 uur de finale in Heusden Vesting. Uiteraard zijn er leuke prijzen te winnen!

Een tip van Veronique: “Zorg dat je mobiel helemaal is opgeladen en neem eventueel een powerbank mee!”