Jong geleerd is oud gedaan, samen bewegen en plezier maken draagt bij aan de fysieke en mentale ontwikkeling van een kind. Het is belangrijk dat kinderen zo vroeg mogelijk in aanraking komen met veelzijdig bewegen. Uit onderzoek blijkt namelijk dat kinderen dan later meer bewegen, fitter zijn, en zich sociaal en mentaal beter voelen. En het vergroot ook nog eens de kans dat ze ook op latere leeftijd voldoende blijven bewegen. Dat is de reden waarom Stichting de Schroef het initiatief ‘Ieder kind een bal’ is gestart. Iedere pasgeborene uit de gemeente Heusden ontvangt vanaf 1 januari 2024 een bal. In samenwerking met de GGD Hart voor Brabant worden de ballen verspreid via de consultatiebureaus in de gemeente Heusden. Kijk hier voor een aantal balspelletjes die je samen met jonge kindjes kunt spelen.

Dit initiatief wordt mede mogelijk gemaakt door Stichting de Schroef, GGD Hart voor Brabant, het Preventieakkoord Gemeente Heusden en Het Armoedefonds. Heb jij vragen over dit initiatief? Of heb jij vragen over het beweegaanbod van jonge kinderen in de gemeente Heusden? Neem dan contact op met buurtsportcoach Paulien Kok,  06 13112158 of paulien.kok@stichtingdeschroef.nl