Co-creatie sessie: Hoe te "bewegen" bij aangepast sporten? (besloten)

Sport- en beweegactiviteiten gemeente Heusden
Datum: donderdag 28 maart 2019 12:30 - 17:00

Op donderdag 28 maart organiseert Stichting de Schroef in samenwerking met Zorgbelang Brabant een co-creatie sessie. Met diverse Heusdense partijen wordt in gesprek gegaan over verwijzing en ondersteuning op het gebied van aangepast sporten. Deze partijen zijn zorgvuldig geselecteerd en persoonlijk uitgenodigd.

Mensen met een beperking ervaren dezelfde voordelen van sporten en bewegen als valide mensen. Het zorgt voor meer gezondheid, zelfvertrouwen, sociale verbondenheid en plezier. Sporten en bewegen is echter niet altijd vanzelfspreken voor deze doelgroep.

De campagne 'Uniek Sporten' kent met zeven sportloketten een dekkend netwerk in Brabant. Stichting de Schroef vertegenwoordigt de gemeente Heusden in één van deze loketten. De sportloketten zijn nog zoekende in hun rol en worden nog onvoldoende gevonden door burgers, de eerstelijns zorg, zorgorganisaties en sport- of beweegaanbieders.

De centrale vraag van de co-creatie sessie luidt dan ook: hoe zorgen we er voor dat deze doelgroep zo snel en laagdrempelig mogelijk bij het juist (sport)aanbod terecht komt?

Tijdens de co-creatie sessie wordt gezocht naar oplossingen voor deze uitdaging.

Telefoon

Alle datums