SCALA

GALMplus

“Met mijn fysieke ongemakken is het lastig om te kunnen bewegen. Specifiek beweegaanbod met goede begeleiding is wat ik zoek.”

Na een succesvolle start van de GALM-beweeglessen in 2015, introduceert Stichting de Schroef het nieuwe GALMplus programma. Speciaal voor alle 60+-ers die nét dat beetje extra begeleiding nodig hebben. Heeft u bijvoorbeeld last van een (chronische) blessure, artrose, diabetes, kanker, COPD of een andere beperking? En heeft u behoefte aan extra ondersteuning in de beweegles? Dan bent u van harte welkom bij GALMplus.

GALMplus is laagdrempelig bewegen in een kleine groep, met een gekwalificeerde trainer. Er wordt gewerkt op maat zodat iedereen, op elk niveau, kan meedoen.

GALMplus wordt mogelijk gemaakt door Stichting de Schroef en haar samenwerkingspartners: FysioCompany Drunen-Zuid, Inion, IHBT, Topfysio, Fysio Heusden-Veen, Zwembad Die Heygrave en Praktijk Annette de Gooijer.

Als aftrap hiervan vindt op 25-1-2020 een beweeg-testdag plaats. Centraal hierbij staat het beweegprogramma GALMplus. Tijdens deze testdag wordt u getest op diverse fysieke onderdelen. Op basis van de resultaten ontvangen u een beweegadvies. Indien ‘GALMplus’ het advies is, kunt u zich inschrijven voor het introductieprogramma van deze lessen. Het introductieprogramma duurt 12 weken en start vanaf februari 2020. Na deze periode heeft u de mogelijkheid om zich in te schrijven als lid bij één van de beweegaanbieders en zo structureel te blijven bewegen bij GALMplus.

De GALMplus-lessen worden gegeven door diverse aanbieders uit zowel de zorg- als sportsector. De ‘sportaanbieders’ bieden de lessen aan voor grotere groepen (10-15 personen), bij de ‘zorgaanbieders’ zijn de groepen wat kleiner (+/- 6 personen) en is meer op zorg gerichte begeleiding aanwezig.

Wilt u meer weten over het beweegprogramma GALMplus, neem dan contact op met buurtsportcoachDit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Wilt u meer informatie over de beweeg-testdag van 25-1-2020, klik dan hier of neem contact op met buurtsportcoach Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of buurtsportcoach Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Direct inschrijven kan ook: klik hier!

Kosten
De kosten voor het introductieprogramma van GALMplus (12 weken) zijn €60, (bij zorgaanbieders) of €45,- (bij sportaanbieders).