MDT Young Active:

jouw passie, jouw reis, jouw impact

Wil je je skills ontwikkelen om een leuke activiteit te organiseren of om training te kunnen geven bij je sportvereniging? Wil je ontdekken waar je goed in bent en wat je leuk vindt? Doe dan mee met MDT Young Active!

MDT (Maatschappelijke Diensttijd) Young Active is een GRATIS programma voor jongeren van 12-30 jaar. Samen met je gids (coach) stel je je persoonlijke reisplan op met een aantal onderdelen: de Basiscursus, Doeplekken en Bucketlist. Aan het eind ontvang je tijdens een feestelijke uitreiking je MDT certificaat dat landelijk erkend is. Met MDT Young Active doe je iets goed voor jezelf en voor een ander. Jij bent de kapitein van je eigen reis.

Dus kom in beweging en maak het verschil! Laat je gegevens achter dan nemen wij contact met jou op om samen de mogelijkheden te bespreken.

Meer info? Stuur een appje naar buurtsportcoach Paulien: 06-13112158

JOUW BACKPACK

Gedurende de reis zul je nieuwe skills leren, je bagage. Met welke bagage jij je backpack vult, bepaal je zelf. Tijdens de basiscursus leer je presenteren, begeleiden, organiseren en samenwerken. Ook organiseer je in een groepje een zelfgekozen activiteit. Dit kan van alles zijn: een jongerenfestival, een gaming event, buurtbingo of een zeskamp. Tenslotte is er een toffe Young Active Expeditie voor alle MDT-deelnemers: je reisgenoten. Een expeditie met sportieve en creatieve activiteiten.

JOUW DOE-PLEK

Op basis van jouw kwaliteiten, interesses en beschikbare tijd kies je samen met je gids op welke Doeplek jij je (nieuwe) skills wil inzetten voor de maatschappij. Bijvoorbeeld bij je eigen sportvereniging, een toneelclub, een zorginstelling, een bedrijf of op school. Je kan ook meehelpen bij HeusdenPopUp, NEXT LEVEL gaming activiteiten of bij buurtsport. Waar jij blij van wordt.

JOUW BUCKETLIST

Bij deze reis vink je jouw eigen bucketlist af met excursies of uitstapjes die je wil doen. Dit kunnen workshops zijn als (sport)voeding, EHBO, video-editing, DJ-en of fotografie. Maar het kan ook een keer karten zijn. Net waarvan jij denkt, dat wil ik proberen of leren. Jij bent de kapitein van je eigen reis. Dus kom in beweging en maak het verschil!

MDT

Young Active is een MDT- programma dat mogelijk wordt gemaakt door het ministerie van OCW. MDT is de afkorting van maatschappelijk diensttijd. Doe je mee met MDT, dan ontdek je jouw talenten en doe je tegelijkertijd iets goeds voor een ander. Het is enorm waardevol voor je talent, je dromen, je CV en je impact op anderen. Je ontmoet nieuwe mensen en je maakt onze samenleving sterker.

MDT Young Active is een samenwerking tussen: