talented
Van talent vinden naar binden.

Net als veel leeftijdsgenoten heb jij het vast druk met school, hobby’s en vrienden. En dan moet je ook nog eens nadenken over de toekomst. Wat als je het kunt combineren?

Om te kunnen sporten bij een vereniging is er meer nodig dan alleen trainen en wedstrijden spelen. Wil jij meer leren over zaken “buiten de lijnen” zoals sponsoring, sportvoeding, (sport) EHBO of het organiseren van evenementen? Ontwikkel jezelf en help je vereniging: Doe mee met TALENTED!

Paulien en Babette

hoe werkt het?

Het project ‘TALENTED’ is een laagdrempelig, op maat gemaakt en uitdagend talentontwikkelingsprogramma voor de jongere leden (14-20 jarigen) van de sportvereniging. Stichting de Schroef is TALENTED gestart in samenwerking met zes sportverenigingen om jongeren meer te betrekken bij de vereniging. Want sporten is meer dan alleen de wekelijkse training en/of competitie. TALENTED biedt een kijkje “buiten de lijnen” van de sportvereniging. Want een vereniging barst van de experts in allerlei vakgebieden. TALENTED brengt jongeren in contact met de eigen (en externe) experts maar vooral ook met jongeren van andere sportverenigingen.

De jongeren stellen zelf een menukaart samen van onderwerpen die zij interessant vinden. Dat kan zijn sponsoring, evenementenorganisatie, maar ook scheidsrechter cursussen of social media. Vervolgens worden er workshops verzorgd door eigen leden of bedrijven. Zo maak je kennis met leuke randzaken van de vereniging en ontmoet je anderen mensen binnen de vereniging.

Voor jongeren die zich willen ontwikkelen binnen de eigen sportvereniging.

“Ik heb tijdens deze week bij de workshops meer geleerd dan in twee weken op school. Vooral veel over mijn eigen kwaliteiten en die van anderen. En de workshops waren super gezellig!”

– deelnemer Talented

Sportverenigingen

Op dit moment zijn er zes sportverenigingen betrokken bij TALENTED: hockeyverenigingen MHCD en VMHC , volleybalvereniging VV Minerva, handbalverenigingen HV Avanti en SC Elshout en zwemvereniging AquAmigos. Doe jij ook mee?

Voor jongeren

Wil je deelnemen aan trainingen van TALENTED? Meld je dan aan via de knop. Heb je vragen? Of juist een super leuk idee voor een training? Neem contact op met de buurtsportcoaches!

Met het project willen we de volgende resultaten bereiken:

• Verbreden van opleidingsmogelijkheden van jongeren
  • Meer betrokkenheid van de (jeugd)leden & ouders
  • Creëren van verbinding tussen betrokkenen
  • Meer en beter opgeleide vrijwilligers
  • Platform voor bedrijven en verenigingen

Menukaart

Op de  menukaart staan allerlei workshops, trainersopleidingen en snuffelstages. Deze zijn gericht op, onder andere, het opleiden van bijvoorbeeld trainers en/of scheidsrechters. Maar als je interesse meer ligt bij de communicatie en sponsoring of het organiseren van evenementen, dan zijn daar ook interessante workshops en opleidingen voor.

Idee voor op de menukaart?

Heb je een idee voor een workshop, cursus of training voor op de menukaart? Laat het ons weten. Jouw mening telt!

partners en sponsoren

Het project wordt gefinancieerd door de Rabobank de Langstraat, de Gemeente Heusden, Vriendenloterij, Stichting de Schroef, de zes verenigingen en het DELA fonds. We zijn nog op zoek naar bedrijven die ons project mee willen financieren, maar ook met hun expertise de jongeren willen helpen.