Stichting de Schroef heeft van de gemeente een vergunning gekregen om in het najaar een huis-aan-huis kledinginzamelingsactie te organiseren in Vlijmen, Haarsteeg en Nieuwkuijk. Dit is de tweede keer dat we dit mogen doen. En de voorbereidingen lopen voorspoedig. Er is alleen 1 punt nog niet geregeld en dat is de huis-aan-huis verspreiding van de kledingzakken.

Een veel gebruikte methode is de verspreiding van de kledingzakken uitbesteden aan een lokaal dagblad of weekblad. In de gemeente Heusden is er echter geen krant die dit kan of wil doen. En dus zijn we op zoek naar andere mogelijkheden.

Wie kan ons helpen aan de gouden tip? Of zijn er vrijwilligers die willen helpen bij het verspreiden van de kledingzakken?

Met de opbrengst van de kledinginzameling kunnen we kwetsbare mensen uit de gemeente helpen om drempels te overwinnen door het opzetten van beweegprogramma’s. Want er zijn nog genoeg mensen die even een duwtje in de rug nodig hebben. Omdat ze zich schamen voor hun lichaam, uit angst voor het onbekende of gewoon omdat ze niet weten dat er passend beweegaanbod is. Met deze programma’s helpen we dee mensen uit een sociaal isolement en laten we zien dat bewegen ook leuk kan zijn.

Heb je een tip voor de huis-aan-huis verspreiding van de kledingzakken, neem dan contact op met Saskia Verstappen. Dan kan telefonisch via 06-57337075 of  stuur een email naar saskia.verstappen@stichtingdeschroef.nl