In de week van 15 t/m 20 november is de collecteweek voor stichitng het Gehandicapte kind. Een samenleving waarin elk kind vriendjes heeft en geen gehandicapt kind alleen hoeft te spelen – dat is het ideaal van stichting het Gehandicapte Kind. De meeste kinderen leren leven met hun beperking. Hun grootste handicap is dat ze niet mee kunnen doen en zich daardoor eenzaam voelen. Met steun van donateurs en vrijwilligers helpt het Gehandicapte Kind om speeltuinen, sportclubs en scholen toegankelijk te maken. Zodat kinderen met en zonder handicap elkaar ontmoeten, samen spelen en vrienden maken. Met als doel: geen kind zonder vriendjes!

Projectpartner

Wie Stichting de Schroef een beetje kent, weet dat wij deze missie volledig ondersteunen. Daarom zijn we projectpartner en organisator van de collecteweek in de gemeente Heusden. Als organisator zorgen we ervoor dat alle collectanten de benodigde materialen ontvangt en na afloop dragen we zorg voor de financiële afhandeling. Omdat we projectpartner zijn, gaat ook nog eens de helft van de opbrengst naar onze eigen projecten!

“Als we in de speeltuin zijn wordt Eline raar aangekeken. Het doet pijn om te zien dat niemand met haar wil spelen. Daarom kom ik ook liever niet in de speeltuin.”

Moeder van Eline (6)

Speelmaatjes

Veel kinderen met een handicap zijn eenzaam. Dat komt omdat speelplekken niet toegankelijk zijn of omdat andere mensen vaak niet goed weten hoe ze om moeten gaan met handicaps. Gehandicapte kinderen en hun ouders worden aangestaard, voelen zich niet begrepen, en komen daardoor liever niet in de speeltuin. Dat hebben ook Judith en haar zoon Imre ervaren. Met de opbrengst van de collecte wil buurtsportcoach Lian dit aanpakken. Zodat ook kinderen met een handicap niet alleen speelplekken hebben, maar vooral ook speelmaatjes krijgen.

Ja, ik wil helpen!

Wil je ook iets doen voor kinderen met een handicap? Sluit je aan bij onze speelbeweging. Word collectant of doneer direct. Dan zorgen we samen voor meer speelmaatjes en hoeft geen enkel kind in Heusden eenzaam te zijn.