Geef kleding een tweede leven en doneer aan Stichting de Schroef.

Pas je je broeken niet meer, zijn je schoenen uit de mode of heb je simpelweg te veel kleding? Gooi het dan niet weg, maar doneer het aan Stichting de Schroef. Je maakt ons daar heel blij mee. Wij zamelen namelijk kleding, textiel en schoeisel in. De kleding  wordt door onze samenwerkingspartner A&F Trading opgehaald en zij verkopen het weer aan sorteerbedrijven. Herdraagbare kleding wordt getransporteerd naar landen buiten de Europese Unie. Met name naar Afrika en Oost-Europa. Hier is behoefte aan goede tweedehands kleding. De kleding wordt op tweedehands markten verkocht tegen lage prijzen. Zo wordt kleding voor iedereen toegankelijk. Wij krijgen een vergoeding per ingezamelde kilo. Dat geld gebruiken we om te investeren in onze beweegprogramma’s. Simpel gezegd: Geef kleding een tweede leven en de mensen die het nodig hebben ook.

Manieren van inzamelen

Je kunt op meerdere manieren je kleding doneren aan Stichting de Schroef.

1. Doneer op een locatie bij jou in de buurt. We hebben op meerdere plekken in de gemeente blauwe kledingcontainers staan. Lever je kleding in een afgesloten zak in op een van deze inzamelpunten. Onderaan deze post staat het overzicht.
  2. Elke twee jaar houden we een huis-aan-huis kledinginzameling. Je ontvangt hiervoor een (gele) kledingzak. Vul deze en zet op de ophaaldag aan de straat. Dit jaar 26 oktober in Vlijmen, Nieuwkuijk en Haarsteeg.
  3. Tijdens onze evenementen is er ook de mogelijkheid om kledingzakken te doneren. Per evenement wordt bekeken wat het meest handig is. Dat kan zijn bij de buurtsportcoach of op een daarvoor ingerichte plek.

Doneer je kleding

Geef je oude kleding een tweede leven en doneer aan Stichting de Schroef. Lever je kleding, schoeisel en/of textiel in bij een van onze inzamelpunten of tijdens een van onze evenementen. een win-win situatie. Jij een opgeruimde kledingkast en je helpt mee aan een vitaler Heusden.